2

Świadczenia na dojazdy

Celem „Gminnego programu dla rodzin wielodzietnych Rodzina 3+ na lata 2023-2026 zwanego dalej „Programem” jest:

  1. wspieranie rodzin wielodzietnych oraz zwiększenie szans rozwojowych dzieci i młodzieży z rodzin wielodzietnych,
  2. promowanie modelu rodziny wielodzietnej i kształtowanie pozytywnego wizerunku rodziny.

Uprawnionymi są osoby posiadające ważną Kartę Mieszkańca Gminy Michałowice oraz Kartę Dużej Rodziny z identyfikatorem Gminy Michałowice (1421042).

Wniosek może złożyć: rodzic, opiekun faktyczny, opiekun prawny dziecka, a także pełnoletni członek rodziny, któremu przysługuje świadczenie.

Wysokość świadczenia jest kwotowa i zależy od miesięcznej wysokości kosztów zakupu biletów długookresowych zgodnie z poniższą tabelą:

Faktyczne miesięczne koszty zakupu biletów długookresowych na jedno dziecko

Przysługująca wysokośćświadczenia na jedno dziecko

do 75,00 zł

30,00 zł

powyżej 75,00 zł do 100,00 zł

40,00 zł

powyżej 100,00 zł do 125,00 zł

50,00 zł

powyżej 125,00 zł do 150,00 zł

60,00 zł

powyżej 150,00 zł

70,00 zł

Świadczenie wypłacane jest w terminie do ostatniego dnia miesiąca.

Świadczenie na dojazdy przysługuje:

  • W przypadku uczniów szkół ponadpodstawowych – za miesiące od września do czerwca.

  • W przypadku studentów – za miesiące od października do czerwca.

Prawo do świadczenia ustala się na rok kalendarzowy od miesiąca, w którym wpłynie wniosek o ustalenie uprawnienia, nie dłużej jednak niż do czasu ukończenia nauki.

Do wniosku należy dołączyć:

  • Zaświadczenie, lub inny dokument potwierdzający fakt kontynuowania nauki w szkole lub szkole wyższej.

  • Dokumenty potwierdzające miesięczne faktyczne koszty dojazdu.

  • Kserokopię aktualnej Karty Dużej Rodziny wnioskodawcy i dzieci znajdujących się na wniosku.

  • Kserokopię aktualnej Karty Mieszkańca Gminy Michałowice wnioskodawcy i dzieci znajdujących się na wniosku.

W związku z faktem, iż prawo do świadczenia ustalane jest na rok kalendarzowy, w miesiącu wrześniu (w przypadku uczniów szkół średnich) bądź w kwietniu i październiku (w przypadku uczniów szkół wyższych) należy dostarczyć ponownie zaświadczenie, lub inny dokument potwierdzający fakt kontynuowania nauki, aby nie stracić prawa do niniejszego świadczenia od danego miesiąca.

 

Sposób załatwienia sprawy: decyzja administracyjna

Przewidywany termin załatwienia sprawy: bez zbędnej zwłoki

Wymagane dokumenty: Wniosek wraz z wymaganymi dokumentami

Komórka odpowiedzialna: Dział Świadczeń

Adres / Nr pokoju: Al. Powstańców Warszawy 1, 05-816 Reguły pokój 126

Nr telefonu: 22 350 91 20 lub 22 350 91 08

Tryb odwoławczy: Od decyzji stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od doręczenia decyzji za pośrednictwem Ośrodka.